Osobní vlaková doprava v našem regionu

Ilustrační video – železniční přejezd v Libčicích nad Vltavou

Středočeský kraj spolu se státem v  roce 2016 vynaloží na zajištění osobní vlakové dopravy v regionu 1,6 miliardy korun. To proti letošnímu roku představuje mírný nárůst o 39 milionů Kč. O rozsahu objednané drážní dopravy  jednali krajští radní, řekla ČTK mluvčí hejtmanství Nicole Mertinová.

Kraj ze svého rozpočtu uvolní na úhradu prokazatelné ztráty v železniční osobní dopravě 1,14 miliardy korun, dalších téměř 498 milionů získá formou účelové dotace od ministerstva dopravy. Její výše vychází z memoranda o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti. V roce 2016 by měla být o 0,4 procenta vyšší než letos. „Rozsah objednaného dopravního výkonu představuje v našem kraji více než 14,6 miliardy vlakových kilometrů s celkovou úhradou prokazatelné ztráty 1,6 miliardy korun,“ shrnul hejtman Miloš Petera (ČSSD).

Na některých tratích budou v  roce 2016 posíleny spoje, případně zdvojeny soupravy v ranní a odpolední špičce. Například mezi Prahou a Českým Brodem se nově zavádějí v dopravní špičce patnáctiminutové intervaly. Zvyšuje se i provoz na trati Praha-Nymburk-Kolín nebo na tratích Praha-Radotín-Řevnice. Vlaky by se s novým jízdním řádem měly vrátit na trať Mělník-Mšeno, která byla zhruba rok a čtvrt uzavřena kvůli rekonstrukci. Obnoven bude i pravidelný provoz na trati Středokluky-Hostivice, která bude sloužit především pro zaměstnance firmy Amazon.

V roce 2016 má také pokračovat slučování veřejné dopravy Středočeského kraje a Prahy. Radní  schválili dokument, který obsahuje návrh základních parametrů společného integrovaného dopravního systému. Cílem je mimo jiné založit společného organizátora veřejné dopravy, který bude  tvořit jízdní řády, trasy linek nebo stanovovat tarify. Zatím to dělají město i kraj samy. „Více lidí ve veřejné dopravě současně znamená i úbytek aut na silnicích,“ uvedl hejtman Petera.

Zdroj: www.vlakrevue.cz

 

 

 

 

Související články